Alweer 2 weken in Brazilië.. - Reisverslag uit Aracaju, Brazilië van Marijn en Simone - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken in Brazilië.. - Reisverslag uit Aracaju, Brazilië van Marijn en Simone - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken in Brazilië..

Blijf op de hoogte en volg Marijn en Simone

13 November 2014 | Brazilië, Aracaju

Lieve allemaal,

Alweer 2 weken (!) na ons vertrek vanuit Nederland volgt hier ons dan eindelijk ons allereerste reisverslag! We gaan ons best doen om dit reisdagboek zo goed mogelijk bij te houden, voor onszelf, maar ook voor degene die benieuwd zijn naar onze bezigheden en avonturen hier!

Na een lange reis naar Sao Paulo, waar we nog 6 eindeloze uren moesten wachten op ons vliegtuig naar Aracaju, een zoektocht naar onze backpacks (we moesten in Sao Paulo opnieuw inchecken en onze bagage afleveren) en een laatste vliegreis, kwamen we dan eindelijk aan op onze bestemming.. Aracaju! Hier werden we opgewacht door onze stagebegeleider Ricardo en een Braziliaanse student, Hugo.

Hugo nam ons mee voor een ritje door de stad, waarbij meteen de gastvriendelijkheid van de Brazilianen naar voren kwam: 'Your car is my car, girls''.

Nog een ander voorbeeld: op onze derde dag hier, kregen we een telefoontje van onze stagebegeleider. Of we mee wilden naar de verjaardag van zijn neefje. In eerste instantie vonden we dit nogal apart aangezien we niemand kenden, maar uiteindelijk was iedereen daar heel aardig!

Iedereen, in het hotel maar ook op straat, is heel behulpzaam en aardig en dat hebben we zeker nodig aangezien bijna niemand hier Engels praat
In Nederland hadden we al een aantal lessen Portugees gevolgd en dat is maar goed ook :)

We zijn hier in Brazilië natuurlijk om onze wetenschappelijke stage te doen. Samen met Hugo doen we een onderzoek naar het niveau van fysieke activiteit in kinderen met sikkelcelanemie. We doen dit onderzoek bij een federaal universiteitsziekenhuis, maar dit is totaal niet te vergelijken met een universiteitsziekenhuis in Nederland. Aangezien dit ziekenhuis van de overheid is, is het nogal arm en niet modern. De armere mensen kunnen naar dit ziekenhuis komen, waar ze gratis behandeld worden. Wij werken dus met kinderen uit de armere families. niemand die Engels spreekt in dit soort gezinnen. Gelukkig hebben we Hugo! Hij legt het onderzoek aan de kinderen uit en wij voeren de fysieke testen uit met de kinderen.

Inmiddels zijn we al aardig gewend aan de Braziliaanse way of life, maar ze eten hier wel ontzettend veel! Als je een kleine porties besteld, krijg je alsnog een bord voor waar je makkelijk met z'n tweeën van kan eten. Pluspunt is dan wel weer dat ze hier versgeperste fruitsapjes hebben, maar dan moet je wel zonder suiker vragen! Anders gooien ze er scheppen vol suiker in..

Nog een paar kleine leuke weetjes:
- Simone heeft de plaatselijke delicatesse geprobeerd, kippenhart.. Nog een paar stapjes te veel voor Marijn haha
- Ajax is hier gewoon op tv! Zelfs de hele eredivisie!
- En het is echt waar.. Brazilianen zijn echt altijd te laat. Als ze zeggen dat ze om 8 uur komen, tel er gerust een half uur bij!

Komend weekend staat een tripje op het programma en binnenkort is ons eerste pre-carnavalsfeest! Hierna horen jullie meer!

Beijos,
Marijn en Simone!

• 13 November 2014 - 14:13

Margot:

Tsja even wennen aan andere cultuur, maar wel hele ervaring. Geniet ervan!!!

• 13 November 2014 - 19:15

Miek:

Lieve meiden,

Leuk om ook op deze manier jullie verhalen mee te beleven!!!!
    Geniet! Xxx

• 13 November 2014 - 22:02

Joop:

Leuke blog, fijn om ook zo van jullie te horen. We willen alles weten ;-)