Ons eerste pre-carnavalsfeestje, Xïngo en meer! - Reisverslag uit Aracaju, Brazilië van Marijn en Simone - WaarBenJij.nu Ons eerste pre-carnavalsfeestje, Xïngo en meer! - Reisverslag uit Aracaju, Brazilië van Marijn en Simone - WaarBenJij.nu

Ons eerste pre-carnavalsfeestje, Xïngo en meer!

Blijf op de hoogte en volg Marijn en Simone

03 December 2014 | Brazilië, Aracaju

De afgelopen weken hebben we ons wat meer verdiept in de Braziliaanse feestjes. Ons allereerste feestje (samen met Shirley) was op het strand een stukje buiten de stad. Super leuk, maar zo anders dan in Nederland! We keken onze ogen uit naar de heupbewegingen van die Brazilianen, echt onmogelijk voor ons..

Verder hadden we ook ons eerste pre-carnavalsfeestje, 'Odonto Fantasy', waar we samen met Hugo en zijn vriendengroep naar toe gingen (die we echt heel snel al weer kwijt waren). Iedereen op dit feest, wat echt heel groot was, moest zich verkleden en wij waren heel passend verkleed als enfermeira (zuster). Dat was trouwens ook nog een heel obstakel: een goed kostuum vinden. Alle pakjes hier zijn zooo klein en kort, dus uiteindelijk besloten we maar dat wij gewoon een korte broek onder ons jurkje moesten doen :)

Afgelopen weekend gingen we op eigen houtje naar een feest. Op internet hadden we het feest gevonden en wij waren ervan overtuigd dat het buiten op het terrein (Suburbia) tegenover het winkelcentrum was. Dus wij afgelopen zaterdag op de fiets naar het winkelcentrum... was het feest niet daar! Uiteindelijk hadden we het gevonden, het was super dicht bij ons appartement, in een club die Suburbia heette..

Goed, we zijn dus nog niet zo gevorderd in Portugees als we hoopten haha. En dat blijkt ook wel uit het volgende.. Verschillende reisorganisaties hier, bieden dagtripjes aan naar andere steden/bezienswaardigheden. Wij wilden wel graag naar de canyons van Xïngo, in een grote rivier landinwaarts. Op de foldertjes stond een mooie Catamaran boot, dus wij dachten lekker een dagje met de boot naar Xingo te gaan varen. Maar niets was minder waar.. We gingen eerst 4(!) uur met de bus naar Xingo, waar we vervolgens op een boot gingen om de canyons te bekijken. Heel anders dan we dachten dus. maar alsnog wel leuk!

Verder gaat alles hier z'n gangetje. Ons onderzoek gaat op zich goed, maar het verzamelen van de gegevens gaat heel langzaam. We zijn vooral nu bezig met het herschrijven van het artikel dat onze begeleider wil gaan publiceren en verder proberen we SPSS (ingewikkeld statistiek programma) beter onder de knie te krijgen.

En nu gaan we hardlopen! Jaaa we zijn best goed bezig hier. We rennen 2 of 3 keer per week over de boulevard langs het strand en hopen als we hier weggaan 10 km te kunnen rennen (in de hitte..). Nog even door trainen dus!

Next-up: lang weekend Salvador!

Liefs

• 03 December 2014 - 00:43

Joop:

Feesten?? En ik maar denken dat het voor de studie was ;-) . 10K rennen? Klinkt goed (afhankelijk van welke tijd jullie dan wel willen neerzetten, haha).

• 03 December 2014 - 12:45

Herman Pool:

Ziet er goed uit meiden!!!
    Het word koud hier, winterjassen en dichte schoenen!!
    Hebben jullie lekker geen last van! Hahahaha
    Geniet!!

• 03 December 2014 - 13:14

Mieke:

He Meiden,

Gaat lekker daar, party-time!!! Maar gelukkig ook nog wat anders voor de conditie....hardlopen!!!! Have fun!!! Enjoy! Xxx

• 03 December 2014 - 16:58

Margot:

Haha lekker feestvieren en af en toe ook nog eens wat aan de studie doen. Misschien dan toch nog eens in de boeken Portugees duiken( in plaats van in zee?).
    Veel plezier

• 03 December 2014 - 23:51