Laatste week Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Marijn en Simone - WaarBenJij.nu Laatste week Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Marijn en Simone - WaarBenJij.nu

Laatste week Peru

Blijf op de hoogte en volg Marijn en Simone

17 April 2015 | Peru, Lima

Lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje terug sinds we onze tocht naar de Colca Canyon begonnen, maar toch zullen we jullie nog even op de hoogte brengen. Midden in de nacht werden we opgehaald door een busje waarmee we zo'n 4 uur aflegden naar het eerste stoppunt: Cruz del Condor. Rond negen uur 's ochtends heb je daar de kans om grote condors te spotten. Alhoewel je geluk moet hebben wil je ze zien, hadden wij zoals vaak gedurende onze reis het geluk aan onze zijde! We zagen vele condors door de lucht zweven boven de afgrond van de diepe canyon, die op sommige plekken zelfs 3,14 km diep is (meer dan twee keer zo diep als de Grand Canyon!) en daarom ook de een na diepste ter wereld!

Sportief als we zijn deze reis, besloten we de Canyon te trotseren en af te dalen naar de Oasis, gelegen onderin de Canyon. Na 1 uur en drie kwartier steil af te hebben gedaald (1,8 km hoogteverschil), kwamen we met pijnlijke en knikkende knieën aan op onze bestemming. Na deze barre tocht waren we wel toe aan een lekker duik in het zwembad in deze prachtige omgeving. We sliepen in een hutje met letterlijk alleen een bed en zonder elektriciteit of warm water. 's Avonds bij het avondeten ontmoetten we twee Australiërs die ook zelf op eigen houtje de Canyon aan het verkennen waren. Aangezien we allemaal weer terug met de bus naar Arequipa moesten de volgende dag, besloten we gezamenlijk de zware tocht naar boven te lopen. We spraken af om 's ochtends om 7 uur te beginnen, zodat we de hitte voor zouden zijn. Het was ons verteld dat de tocht omhoog zo'n 3-4 uur in beslag zou nemen, maar wij deden dit in 2 uur en een kwartier!

Helemaal bezweet en het lopen zat, kwamen we boven aan. We konden gelukkig in een hostel ontbijten en een heerlijke, welverdiende douche nemen. Fris en wel namen we de bus terug richting Arequipa (het duurde lang...). Deze dag zou een busdag worden. We hadden namelijk ook nog een nachtbus naar Nasca op de planning staan. Deze lange busrit van 10 uur kon er ook nog wel even bij...

Nasca staat bekend om zijn nascalijnen, oude lijnen en geogliefen in de Nasca woestijn. De betekenis van de lijnen is nog steeds een mysterie. Het best kan je de lijnen bekijken vanuit een klein vliegtuigje. Een beetje prijzig, maar wij besloten dat we dit niet konden missen. Onder begeleiding van 2 piloten gingen we met 2 andere toeristen de lucht in om de lijnen te bekijken. In het begin was het nogal moeilijk om de lijnen en figuren te herkennen, maar later zagen we ze duidelijk verschijnen. Aangezien Nasca niet heel groot is en er verder niet zo veel te doen is, vervolgden we onze reis al snel naar Ica. Eenmaal aangekomen in Ica hadden we besloten om in het naast gelegen dorpje Huacachina te verblijven. Dit dorpje ligt middenin de woestijn tussen hoge zandheuvels. Dit landschap is daarom uitermate geschikt om te sandboarden! Iets wat wij natuurlijk niet wilden missen! Met een sandbuggy scheurden we met hoge snelheid door de woestijn over de zandheuvel. Een super leuk ritje! Tussendoor stopten we op verschillende toppen van de heuvels om vervolgens op ons sandboard naar beneden te glijden. Als afsluiter bekeken we de mooie zonsondergang!

Onze volgende bestemming onderweg naar het noorden richting Lima, was de kustplaats Paracas. Een toeristisch stadje, maar wel de moeite waard omdat hier de Islas Ballastas liggen, ook wel de poor men's Galapagos Islands genoemd. 's Ochtends vroeg gingen we een tour hiernaartoe doen. Met een bootje vaarden we langs de eilanden waar verschillende diersoorten leven. We hebben zeeleeuwen, héél veel vogels en zelfs land pinguïns gezien! Een goede inkomer voor onze reis naar de échte Galapagos eilanden!

Langzaam aan werd het tijd voor onze laatste Peruaanse bestemming: de hoofdstad Lima. We zijn hier nu 3 dagen en het voelt net als een Westerse stad. Met moderne shoppingmalls, vele Westerse merken en hoge kantoorgebouwen heb je totaal niet het gevoel dat je in Peru bent. Gister, op onze laatste avond hier, zijn we naar het theater geweest om een balletvoorstelling bij te wonen. In het mooie Teatro Municipal de Lima hebben we genoten van alle lenigheid van de dansers.

Vandaag is een sombere dag.. Om 15 uur stappen wij in de bus en komen daar de komende 27 uur niet meer uit.. We zien er erg tegenop, maar het is voor een goed doel! Een nieuw land, Ecuador, om te ontdekken voordat we naar de Galapagos eilanden gaan. Ons plan is om nog een paar dagen we jungle in te trekken naar het plaatsje Baños waar we goede verhalen over hebben gehoord en we onze sportiviteit nog even op de proef kunnen stellen. Activiteiten zoals fietsen, raften en bungeejumpen zouden we graag nog doen!!

Ons volgende verslag zal ook ons laatste verslag zijn wat we waarschijnlijk tijdens onze terugvlucht naar Nederland zullen schrijven.. We gaan nog even ontzettend genieten van de laatste twee weken die ons resten, dus doeeeeeeeeeeeeeei!!!!

Liefs,
Marijn en Simone

• 17 April 2015 - 19:07

Margot:

Hey meiden, veel sterkte in de bus, geniet nog even van jullie laatste weken vakantie. Voor ons is het aftellen begonnen en wij staan straks op jullie te wachten om alle belevenissen van de laatste weken uit jullie eigen mond te horen. Veel plezier XXX

• 18 April 2015 - 09:18

Mieke:

Hi ladies,

Inmiddels hebben jullie al heel wat uurtjes in de bus erop zitten!!! Onderweg naar jullie laatste bestemming!!!!
    Veel plezier en geniet!!! Bijna naar huis.....wij kunnen niet wachten jullie weer te zien en te horen!!!! Have fun, xxx